Livre
Jacoby, Heinrich
Hamburg: H. Christians, 1989
Titre Erziehen, Unterrichten, Erarbeiten : aus Kursen in Zürich 1954/1955 / Heinrich Jacoby ; bearbeitet und herausgegeben von Sophie Ludwig in Verbindung mit der Heinrich-Jacoby/Elsa-Gindler-Stiftung
Auteur Jacoby, Heinrich
Responsable(s) secondaire(s)
Ludwig, Sophie : Editeur
Éditeur(s)
Hamburg: H. Christians, 1989
Type de document VIII, 161 p. ; 25 cm
Langue du document Allemand
ISBN 376721086X
Sujet(s)
ID interne 115905
Cote Ae 3702
Localisation Dépôt extérieur, à commander en ligne
Livre
Despret, Vinciane
Paris: Les empêcheurs de penser en rond / Le Seuil, 2001
Titre Ces émotions qui nous fabriquent : ethnopsychologie de l'authenticité / Vinciane Despret
Auteur Despret, Vinciane
Éditeur(s)
Paris: Les empêcheurs de penser en rond / Le Seuil, 2001
Type de document 359 p. ; 21 cm
Langue du document Français
ISBN 9782846710077
Sujet(s)
ID interne 124185
Cote Be 330
Localisation Dépôt extérieur, à commander en ligne
Livre
New York ; London: The Guilford Press, 2019
Titre The mindful school : transforming school culture through mindfulness and compassion / edited by Patricia A. Jennings ; associate editors Anthony A. DeMauro, Polina P. Mischenko
Éditeur(s)
New York ; London: The Guilford Press, 2019
Type de document XIV, 271 p. ; 23 cm
Langue du document Anglais
ISBN 9781462539987
Sujet(s)
Contenu 1. Where are we now ? Where are we going ? Preparing our students for an uncertain future. - 2. A selective review of mindfulness training programs for children and adolescents in school settings. - Case study of the International school of Geneva secondary school campus : flexibility, creativity and innovations. - 3. Turn and listen : strengthening compassion and leadership in the adult community in schools. - 4. Modeling mindfulness : principal leadership and development for personal and organizational growth. - 5. Embodied teacher mindfulness in the classroom : the calm, clear, kind framework. - 6. Cultivating passion for practicing and teaching mindfulness : a multiple-case study of compassionate schools project teachers. - 7. The school counselor : change agent and collaborator for holistic student well-being. - 8. Creating mindful and compassionate schools : including parents as partners. - 9. Finding peace in chaos : mindfully prepared public school teachers. - 10. Being in school transformation : toward equity and social justice
ID interne 113928
Cote Ae 8867
Localisation Dépôt extérieur, à commander en ligne