Livre
Jacoby, Heinrich
Hamburg: H. Christians, 1989
Titre | Erziehen, Unterrichten, Erarbeiten : aus Kursen in Zürich 1954/1955 / Heinrich Jacoby ; bearbeitet und herausgegeben von Sophie Ludwig in Verbindung mit der Heinrich-Jacoby/Elsa-Gindler-Stiftung |
Auteur | Jacoby, Heinrich |
Responsable(s) secondaire(s) |
Ludwig, Sophie
: Editeur
Heinrich-Jacoby-Elsa-Gindler-Stiftung
: Editeur
|
Éditeur(s) |
Hamburg: H. Christians, 1989
|
Type de document | VIII, 161 p. ; 25 cm |
Langue du document | Allemand |
ISBN | 376721086X |
Sujet(s) | |
ID interne | 115905 |
Cote | Ae 3702 |
Localisation | Dépôt extérieur, à commander en ligne |
Livre
Despret, Vinciane
Paris: Les empêcheurs de penser en rond / Le Seuil, 2001
Titre | Ces émotions qui nous fabriquent : ethnopsychologie de l'authenticité / Vinciane Despret |
Auteur | Despret, Vinciane |
Éditeur(s) |
Paris: Les empêcheurs de penser en rond / Le Seuil, 2001
|
Type de document | 359 p. ; 21 cm |
Langue du document | Français |
ISBN | 9782846710077 |
Sujet(s) | |
ID interne | 124185 |
Cote | Be 330 |
Localisation | Dépôt extérieur, à commander en ligne |
Livre
New York ; London: The Guilford Press, 2019
Titre | The mindful school : transforming school culture through mindfulness and compassion / edited by Patricia A. Jennings ; associate editors Anthony A. DeMauro, Polina P. Mischenko |
Éditeur(s) |
New York ; London: The Guilford Press, 2019
|
Type de document | XIV, 271 p. ; 23 cm |
Langue du document | Anglais |
ISBN | 9781462539987 |
Sujet(s) | |
Contenu | 1. Where are we now ? Where are we going ? Preparing our students for an uncertain future. - 2. A selective review of mindfulness training programs for children and adolescents in school settings. - Case study of the International school of Geneva secondary school campus : flexibility, creativity and innovations. - 3. Turn and listen : strengthening compassion and leadership in the adult community in schools. - 4. Modeling mindfulness : principal leadership and development for personal and organizational growth. - 5. Embodied teacher mindfulness in the classroom : the calm, clear, kind framework. - 6. Cultivating passion for practicing and teaching mindfulness : a multiple-case study of compassionate schools project teachers. - 7. The school counselor : change agent and collaborator for holistic student well-being. - 8. Creating mindful and compassionate schools : including parents as partners. - 9. Finding peace in chaos : mindfully prepared public school teachers. - 10. Being in school transformation : toward equity and social justice |
ID interne | 113928 |
Cote | Ae 8867 |
Localisation | Dépôt extérieur, à commander en ligne |