Livre
[S. l.]: Delatour France, 2015
Titre Architecture et musique : espace-sons-sociétés / textes réunis par Jean-Philippe Velu
Responsable(s) secondaire(s)
Éditeur(s)
[S. l.]: Delatour France, 2015
Type de document 305 p. : ill. ; 26 cm
Langue du document Français
ISBN 9782752101709
Sujet(s)
Contenu Relations de la musique et de l'architecture / Michel Retbi ; Musique et architecture à Java et Bali : structures cosmologiques de la consonance universelle / Kati Basset ; Carpates et Baltique : izba noire et sons fonctionnels dans les sociétés traditionnelles bergères / Aurelia Barbier-Domaradzka ; L'exemple des sociétés instrumentales angevines sous la Troisième République / Jérôme Cambon ; Le fait musical en contexte : penser la situation / Sébastien Biset ; Lieux de hasard / Jean-Philippe Velu ; Le pavillon Bach de Zaha Hadid / Matteo Melioli ; Le musée est-il un lieu de musique ? / Eric de Visscher ; Proposition pour l'usage acoustique et musical des espaces conceptuels / Benedict Mason ; De Dufay à Xenakis et au-delà : quelques éléments de langage partagés de la musique et de l'architecture / Arnaud Hollard ; Tempo musical et échelle architecturale / François Nicolas ; La spatialisation aspatiale / Laetitia Derbez ; Une histoire du soundscape / Carlotta Daro ; L'espace sonore en action : l'architecture comme instrument phonique / Grégoire Chelkoff ; La partition maudite / Carl Skelton
ID interne 97743
Cote Ae 15518
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Livre
Baker, Andrea
[S.l.]: Palgrave Macmillan, 2019
Titre The great music city : exploring music, space and identity / Andrea Baker
Auteur Baker, Andrea
Éditeur(s)
[S.l.]: Palgrave Macmillan, 2019
Type de document 329 p. ; 22 cm
Collection(s)
Pop music, culture and identity
Langue du document Anglais
ISBN 9783319963518
Notes Globally comparative and unique case study of seminal music cities, including Melbourne, Austin and Berlin
Offers strategies for creative cities to follow suit and become successful as music cities
Examines all genres, from classical to indie music
Sujet(s)
Contenu In the 1960s, as gentrification took hold of New York City, Jane Jacobs predicted that the city would become the true player in the global system. Indeed, in the 21st century more meaningful comparisons can be made between cities than between nations and states. Based on case studies of Melbourne, Austin and Berlin, this book is the first in-depth study to combine academic and industry analysis of the music cities phenomenon. Using four distinctly defined algorithms as benchmarks, it interrogates Richard Florida’s creative cities thesis and applies a much-needed synergy of urban sociology and musicology to the concept, mediated by a journalism lens. Building on seminal work by Robert Park, Lewis Mumford and Jane Jacobs, it argues that journalists are the cultural branders and street theorists whose ethnographic approach offers critical insights into the urban sociability of music activity.
ID interne 118328
Cote Ae 16884
Localisation Dépôt extérieur, à commander en ligne